Skandinavisk design i Madrid...

/
0 Comments
...går att köpa i stadsdelen Malasaña av alla ställen.

Jag hittade en liten affär som hette Sinclonnison. Namnet är ganska fyndigt för det leker med meningen "Sin ton ni son" som betyder ungefär "hablar sin sentido" dvs. att man pratar utan någon betydelse eller mening. Affären ligger precis vid Plaza dos de Mayo, nummer 10, i Malasaña.

Jag gick förbi deras skyltfönster då jag fick syn på svenska träskor, nämligen Swedish Hasbeens, något man typ aldrig ser i Madrid. Skyltfönstret hade flera saker som jag gillade stilen på förutom träskorna. Det fanns fina väskor och jag gillade upplägget, så det såg riktigt lovande ut när jag gick in i butiken. Vilken butik!!! Vacker butik, fin skyltning och jättefina och vackra skor, väskor och klädesplagg. Hela butiken var fylld med fina och påhittiga detaljer.
Jag fullkomligt älskar denna väska som heter Victoria Handbag från märket Royal Republiq. Den fanns även i svart. Äkta skinn och designen är från Köpenhamn, den härmar de gamla arkitektväskorna som arkitekter använde förr.

Det märks att ägaren, som var jättetrevlig, har öga för form och färg. Butiken som är på två våningar var inredd på ett sånt sätt att man ville gå runt och titta i evigheter trots att den är väldigt liten. Deras webbsida som du hittar du här är även den ett litet konstverk i sig. 


You may also like

Inga kommentarer: