Härliga, härliga Madrid piggar upp...

/
0 Comments
...vem som helst! Speciellt när man är tillsammans med vänner en dag som idag!
Lunch måste man ju ändå äta så varför skall man äta hemma? Vi hamnade på Zerain som tillhör en av mina favoriter på sistonde och det börjar bli lite väl tjatigt om denna restaurang här på bloggen. Men som jag brukar säga:

"Hay crisis en España, no doy dinero a ninguna ONG, ¡pero voy a menudo a mis restaurantes favoritos, así sobreviven la crisis gracias a tener más clientes!"

(Det är kris i Spanien, jag ger inte pengar till någon välgörenhetsorganisation, men jag går ofta till mina favoritrestauranger, på så sätt överlever de krisen tack vare att de har fler gäster!)



Lite "medicin" (inte min, fast jag smygprovade lite, lite...)
Efter lunchen gick (eller jag hoppade fram på mina kryckor så gott som det går) vi till baren Casa Pueblo som ligger precis på gatan brevid.
Jag och mitt onda ben ute på "bus" igen
Nu räcker det med foton på hur jag missköter mig och inte följer doktorns order om att ligga still, va?

Riktigt gott te, "té moruno" (moriskt te, dvs. med färsk mynta) drack jag och vi blev bjudna på en jättegod tårta som liknade en morotstårta fast med skogsbär eller något liknande.
Min kompis tog med sig en present till mig, världens godaste, fyllda (med äppelmos, choklad och citronkräm) "magdalenas" (muffins) från Segovia. Smal blir man inte direkt när man är sjukskriven och alla skämmer bort en med godsaker...



You may also like

Inga kommentarer: