Långhelg här i Madrid för mig...

/
0 Comments
...tack vare första Maj och idag den andra Maj firar man Madrids dag som egentligen är dagen då Madridborna gjorde uppror mot fransmännen (Napoleon).

Jag har dessutom tur att jag jobbar där jag jobbar för vi får Fredagen ledigt på köpet. "Puente" (bro) som man kallar denna typen av lediga dagar här i Spanien. Har ingen aning om vad det kallas i Sverige.

Jag och min "brasilianska syster" som jag kallar henne för vi liknar varandra så mycket till sättet gjorde Madrid osäkert tillsammans med våra respektive. Vi drack en öl på en irländsk pub som heter O'Connors. Middagen intogs på Con Laya och drinkarna på snobbstället Whitby som jag nu verkligen kan intyga inte serverar garrafón! De har dessutom Finlandia vodka, halleluja! Allt detta ligger i stadsdelen Chamberi.








You may also like

Inga kommentarer: