Kände mig som en människa idag...

/
0 Comments
...för jag tog en taxi in till jobbet och lämnade mina papper om sjukskrivningen.

Här i Spanien måste man lämna in de papper som du har fått från din läkare på att du är sjukskriven inom 2-3 dagar tror jag att det är. Alltså, originalen. Lite knäppt eftersom man ju är sjukskriven och kanske inte i världens bästa form... Oftast kan någon annan lämna in dem åt dig, typ en familjemedlem. På mitt jobb tillåter de oss att skanna in dem och skicka över med mail. Jag tog hellre taxi dit och gav dem dessa personligen eftersom jag är så uttråkad av att ligga på "sofflocket" hela dagen.

Jag får 100% av min lön fast jag är sjukskriven tack vare mitt företags "policy". I vanliga fall får man 0% de 3 första dagarna, efter 3 dagar får man 65% och är du sjukskriven i mer än 2 veckor får du 100% av din lön. Detta betalas ut av spanska staten. Många företag brukar dock betala mellanskillnaden så att du får 100% direkt från första dagen.

Jag fick se andra MÄNNISKOR idag och känna mig lite normal igen. Ungefär så kändes det! Jag passade på och åt lunch med denna tjej, "Ainatt", som fick mig på gott humör.


You may also like

Inga kommentarer: