Vegetarianernas helvete = Madrid...

/
5 Comments
...för var annars beställer man en "vegetarisk lasagne" och får in en lasagne med spenat, skinka och köttfärs?!!

Nu är jag inte vegetarian men jag har kompisar som är det och bor här i Madrid. De brukar ha riktigt svårt att hitta helt vegetariska alternativ ifall de inte befinner sig på en av de få vegetariska restauranger som finns i Madrid. Om de beställer in en "vegetarisk" sallad eller sandwich så innehåller de oftast tonfisk... När de sedan påpekar detta för servitören får de oftast till svar:

"Ja? Men det är ju tonfisk"

Ungefär som tonfisk vore en grönsak här i Spanien.


You may also like

5 kommentarer:

  1. Glädjer mig att du är lite på hugget trots att du är kraftigt förkyld! ;-)

    SvaraRadera
  2. http://www.happycow.net/europe/spain/madrid/

    SvaraRadera
  3. Det där med på hugget kanske är en överdrift...förkyld ja. Har äntligen läkartid imorrn! Hoppas på att få hostmedicin och att kliandet i lungorna inte är bronkit...:-(

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Jag minns att jag också beställ nåt SIN CARNE och sen bara fått jamon.

    SvaraRadera
  5. Det är alltid så här i Madrid :-). Jag har en tysk kompis som alltid sitter och klagar över såna situationer :-).

    SvaraRadera