Äcklig mat åts på Etiopisk restaurang i Madrid...

/
0 Comments
...igår kväll tillsammans med ett annat par ("Paxti" och "La Austuriana"). Alla förutom jag klagade och klagade men helt plötsligt var fatet eller vad man skall kalla det för helt tomt. Oj, så konstigt...maten var ju så himla äcklig?!

Själv tyckte jag att varmrätten, som egentligen var 4 olika varmrätter, var god och att det var roligt att sitta och äta med handen. Rörorna var goda (bara enligt mig). Jag håller med om att förrätterna var i tristaste laget. Någon slags fransk omelett som var otroligt smaklös och sedan Samosas (som de indiska restaurangerna brukar ha) som bara innehöll linser trots att vi skulle få hälften med kött.

Restaurangen som heter "Nuria" ligger på Manuela Malasaña gatan nummer 6 ifall ni får för er att testa. Dock måste jag varna er för servicen...vi blev typ "utskällda" 2-3 ggr av servitören (verkade vara chefen eller ägaren) pga att nån käkade med gaffel istället för med handen och att vi skar upp och delade på Samosasen. Sådan service klassar inte ens jag som bra. Men huvudrätterna var goda! Så det så!!! (Ifall sambon "el gato" skulle läsa detta...;-))

De tyckte även att vi inte fick tillräckligt med mat. De var hungriga efteråt och delade på "croquetas", minihamburgare och "langostinos en tempura" + en efterrätt på baren "La Musa" som har jättegod mat. Själv var jag proppmätt efter den etiopiska restaurangen och orkade bara en smakbit av efterrätten. Min sambo "el gato":s och våra vänners åsikt om för lite mat på Nuria bör tas med en nypa salt...de är riktiga matvrak alla 3 och kan äta hur mycket som helst.
















You may also like

Inga kommentarer: