Bloggkärlek...

/
6 Comments
...min alltså. Jag har många bloggkärlekar till dem som finns ute i cybervärlden. De kommer och går, men vissa består. Till dessa tillhör dessa bloggar som jag listar här nedanför. Vissa av dem läser jag för att få inspiration för de är så vackra, andra för att de bor på ställen jag skulle vilja bo på, andra för att få garva och en del för att de får en att tänka efter.

Belissima lever mellan Altea (Spanien), Luleå och New York. Förutom att hon har väldigt bra smak när det gäller inredning och kläder så är hennes lilla hund Coco helt oslagbar!

Förutom att Parislisa verkar vara en jättegullig tjej som har bor i Warszawa så bodde hon i Paris innan. Hon är dessutom gift med en Spanjor vilket känns ganska igenkännande. Denna tjej har lyckats få upp mig ur soffan och gå ut och springa oftare tack vare träningspakten som jag fick vara med i.


Cancel Sunday är en av de personer som många gånger får mig att garva högt pga hennes sarkasm och träffande beskrivningar när hon beskriver och kritiserar aktuella händelser.


Delikatessen är en ganska fräck typ som jag misstänker kommer från Skandinavien. Hon / han ägnar sig åt att "stjäla" bilder hejvilt från just skandinaviska (mestadels svenska) fastighets- och mäklarwebbsidor. Detta gör ivarje fall så att jag och de spanjorer (bloggen skriven på spanska) slipper leta upp alla dessa underbara hus och lägenheter själva för att få inspiration. Man kanske skulle kunna kalla det för välgörenhetsarbete? Funktionen som denna blogg uppfyller är ju ivarje fall att alla spanjorer inser att skandinavisk inredning är bland det vackraste i världen! ;-)


En stark kvinna som vågar gå sin egen väg och ständigt ifrågasätter normerna är Lady Dahmer. Ibland delar jag hennes åsikt och ibland inte, men jag blir ivarje fall aldrig uttråkad av det hon skriver!


Någon slags hatkärlek har jag till Underbara Clara för jag stör mig ibland något så oerhört på vissa av hennes åsikter som jag många gånger inte alls delar. Vi är nog så olika man kan bli då hon är kristen och går i kyrkan och min religion är "ateismen" som jag brukar säga. Hur som helst så lyckas jag alltid hamna på hennes blogg om och om igen. Det ser ju så himla mysigt ut att bo i stuga (icke för mig dock, skulle få hjärnspel efter en vecka) och allt bakande och pyssel som hon håller på med. Hur som helst så går hon sin egen väg vad folk än säger eller tycker om henne. Hennes hund Melker är ju också för gullig...



Elsa Billgren tillhör även hon kategorin kvinnor som går sin egen väg mot normerna. Jag gillar hennes blogg för att hon är vacker på ett annorlunda sätt, attityden är genompositiv och för alla de vackra bilderna förstås! Sedan har jag alltid älskat secondhand kläder och var annars får man se dessa i mängder? Elsa lever som hon lär och under tiden verkar hon ha skitkul!


You may also like

6 kommentarer:

  1. hej!
    jag bor också sedan många år tillbaka i annat land, ditt, tror jag ;)
    hälsningar från Linköping

    SvaraRadera
  2. å jag som trodde att jag var den enda!!! (gapflabb).

    SvaraRadera
  3. AAAAw! Men gulle dig! Tusen tack för den fina beskrivningen.

    SvaraRadera
  4. Hola Démo Forever,

    Det stämmer! Det är mitt land. Passet är ivarje fall därifran och födelseorten. Som jag brukar säga: "Mi pasaporte es de Suecia, mi sangre de Finlandia pero mi corazón pertenece a Madrid!" ;-)

    Karlavagnen: Du var den första!!! Som sambon säger..."man glömmer aldrig sin första kärlek" Ha, ha :-)

    Elisabet: Fint till de som förtjänar dem!!! ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag brukar läsa Klaras blogg, och älskar Elsa :D. De andra måste jag nog gå och kika in också!

    SvaraRadera
  6. Hej Sorella, du kanske blir besviken för jag tror att ingen av bloggarna liknar varandra! :-)

    SvaraRadera