"El inglés" (engelsmannen) kommer till Madrid...

/
2 Comments


..och hälsar på efter 2 år! Denna person är en av de få som har lyckats få mig att gapskratta på jobbet. Jag jobbar ju inte direkt i den roligaste branschen med de livligaste människorna direkt...

Jag jobbar som sagt inom IT och ibland får jag nästan fnatt för att det är så tråkigt på jobbet. Själva arbetsuppgifterna är inte tråkiga men människorna runt omkring en. Ibland undrar jag högt ifall jag befinner mig i Sverige eller? Inte ett ljud hörs, ingen pratar, alla sitter och stirrar på sin datorskärm. Vi jobbar i ett öppet kontorslandskap...och inte ett ljud hörs.

Jag kanske blev arbetsskadad under mina år inom krogbranschen? Men jobbet blir faktiskt roligare om man snackar och skämtar samtidigt, fast då måste man ju göra 2 saker samtidigt. Det kanske är där problemet ligger och inte att de är osociala datanördar? ;-)

Vad trist att när man äntligen hade riktigt kul på jobbet så flyttade han tillbaka till sitt kära gamla London. :-(

Hur som helst så skall det bli riktigt kul att få garva och jävlas med "el inglés" igen! :-)))

"El inglés", jag och "El gato". Måste säga att det var ett väldigt fult linne som jag hade på mig när vi tre käkade middag på min favorit restaurang La Viridiana. Jag tycks inte ha insett att jag bor i Madrid och inte Marbella! Med all rätt kallar min sambo "el gato" mig för Gunilla von Bismarck som en av de som tillhörde kändiseliten som festade i Marbella under 80-talet... Fast om jag liknar Gunilla, vad gör det honom till? Hennes exman som hon alltid flänger runt med. Lite liknar de nog varandra...;-)


You may also like

2 kommentarer:

  1. En ung Bismarck kanske! :-) Kul att du skriver igen!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte helt tillbaka dock...vänta bara ;-). Vi springer fortfarande till sjukhuset varje dag..

    SvaraRadera