En lugn dag vid poolen blev det igår

/
0 Comments

Jag tyckte nästan att det var lite kallt igår då termometern inte lyckades ta sig över 29 grader. Inte så konstigt när man har vant sig vid att det brukar vara 30 grader på natten och under dagen nästan 40!

Det är konstigt vad lite man använder poolen när man väl har en. Jag går nästan aldrig ned till den. Augusti månad är bästa månaden på året för Madrid är tomt! De flesta spanjorer åker iväg på semester under augusti månad. Har de inte tagit semester så försvinner de ut på landet till byarna som brukar fira sina byfester under denna månad. I vårt hus tycks de flesta ha stuckit iväg coh vi har hela poolen för oss själva. Vilken lyx...









Trots att jag smörjde in mig med solkräm lyckades jag bränna mig. Madrid ligger väldigt högt över havet och det är fler (besök från Sverige) än jag som har fått erfara det (inga namn nämnda) :-)


You may also like

Inga kommentarer: