Utmaningen

/
1 Comments
Jag utmanade "Karlavagnen" efter att ha sett denna utmaning på andra bloggar. Förutom att hon är kattälskare så verkar hon ju dessutom riktigt vettig. :-)

Hon är dessutom en positiv människar vilket jag gillar då jag föredrar att se glaset halvt fullt än halvt tomt.

Min adoptivmormor (min sambo "el gato"s mormor) som ligger på sjukhuset säger alltid när jag traskar in på hennes sjukhusrum;

"Aquí viene la positiva..." (Här kommer hon den positiva...)

Detta är för att jag har gett henne i uppgift att berätta 1-3 positiva saker som hänt under dagen och jag berättar om 6 positiva saker som skett under min dag. Eller det är snarare så att jag tvingar henne att berätta dessa för mig...
Jag gör det inte med illvilja utan för att hjälpa henne.

Hon har stundvis varit riktigt deprimerad och ibland sagt att hon önskar att hon kunde somna in för att inte vakna mer... Visst, det är inte lätt att vara positiv när man är 86 år gammal, har fått en pacemaker inopererad och brytit lårbenet under vistelsen på sjukhuset och ens make är 89 år gammal och har lungcancer.

Men jag låter henne inte deprimeras utan säger att hon skall sluta säga dumheter och att det hon har kommer hon repa sig från och bli frisk. Om hon gett upp och inte vill leva längre så borde hon ivarje fall tänka på oss andra som älskar henne och låta oss få vara med henne. Dessutom finns det många andra som skulle betala eller göra vad som helst för att få vara i hennes ställe. Det är inte alla som är 86 år och har klarat av att gå igenom allt detta (pacemaker, blodtransfusioner, bruten höft etc.). Detta brukar få henne att ändra attityd och säga;

"Tienes razón, otros estarían en el otro barrio..." (Du har rätt, andra skulle ha varit i den andra stadsdelen=döda)

På sistonde behöver jag inte ens fråga henne om vilka positiva saker som hänt, så fort jag kommer in i rummet börjar hon rabbla upp dem... :-)


You may also like

1 kommentar:

  1. Ja men du är la bääst! Viktigt att peppa sina medmänniskor!

    Tack för komplimangen!

    SvaraRadera