Oplanerad Lördagskväll...

/
0 Comments

...blev det då orken efter sjukhusbesök och värmen inte var på topp. Det blev en promenad genom Retiro parken och vi hamnade på en bar jag länge har velat besöka, Estado Puro.

Mitt klädval var väl inte direkt det idealiska...Atletico de Madrid t-shirt, jeanskjol och rufsigt otvättat hår då jag kom direkt från poolen. Men, men...i och med att fontänen "el Neptuno" ligger precis framför och Atletico fansen firar sina segrar där tittade ingen snett på mig. :-)

Maten var helt ok, eller snarare tapasena var ok. Vi tyckte inte heller att det var speciellt dyrt med tanke på läget. Den ligger mittemot Pradomuseet. Servicen var bland den bästa servicen jag har sett på länge i Madrid. Alla servitörer visste vad de gjorde och de var dessutom trevliga och log hela tiden. Ett Olé till dem! Vi åt dessa tapas;

Piperrada de Atun € 8,75
Salmorejo € 7,50
Mejillones tigres € 3,90
Esparragos en tempura € 8,95
Doble de cerveza € 2,50
Copa de Rueda € 2,50

Totalt € 34,10





You may also like

Inga kommentarer: