Döm min förvåning när jag insåg att jag inte bara hade 2 läsare av min blogg...

/
0 Comments
...utan 3! Har min lilla blogg har hittat ut i cybervärlden eller?

Jag blev oerhört glad den gången jag fick min första kommentar av "Karlavagnen". Jag började fundera över vem av de jag tvingar läsa min blogg hade kommenterat tills jag insåg att denna person känner jag ju inte alls!

Sedan trodde jag att jag såg fel när jag bland alla de som följer bloggen (bloggens amigos), dvs 4 personer...finner ännu en till som jag inte känner eller har tvingat läsa min blogg. Jag nästan sprack av stolthet...

...min tredje okända läsare som är en riktig kändisförfattare hamnade dock på min blogg pga en taskig kommentar jag hade skrivit om hennes bok. Jag skrev en lista över de böcker jag hade läst och kommenterade var och en. Mest för att pika min farsa och min brorsa stekaren... Om Åsa Hellbergs bok skrev jag;

"vet ej vem som var/är mest patetisk, hon eller han..."

Vilket ju inte var i det snällaste laget, speciellt inte då boken är en sann historia och handlar om henne själv...

Det hade varit oslagbart att ha kunnat se min egen snopna min när jag läste bland kommentarerna i det inlägget och insåg att den som kommenterade verkligen var just författaren herself...ha, ha

Så kan det gå...:-) Hur som helst har dessa tre en speciell plats i mitt hjärta då de är de enda som läser min blogg (även ifall just Åsa Hellberg kanske hade föredragit att inte läsa den) utan att jag har tvingat, betalat, bönat och bett att de skall läsa den. De har gjort det helt frivilligt!

Hade jag varit rik och mindre lat hade jag till och med skickat er en present som tack! ;-)


You may also like

Inga kommentarer: