Mina kompisar blir bara yngre och yngre....

/
0 Comments

....och jag allt äldre. Patetiskt karaktärsdrag nummer 2 idag. Jag omger mig med yngre och yngre kompisar för varje år som går. Varför? Jo mina jämnåriga kompisar får allt oftare barn nuförtiden och stannar hemma mer och mer. Vi (sambon "el gato" och jag själv) tillhör dessutom den skaran av personer som tycker barn är jättefina, i sin fotoram eller på långt avstånd. Lösningen till problemet att ens kompisar befinner sig mer och mer hemma är då att skaffa yngre kompisar.

Till min förfäran upptäckte jag att en av mina bästa kompisar, "Dulcinea", som fyllde år den 6:e April är ett år YNGRE än min lillebror, dvs 8 ÅR YNGRE! Madre mia... Det brukar dock inte märkas någon åldersskillnad när vi umgås, vilket kan betyda 2 olika saker. Antingen är "Dulcinea" väldigt mogen för sin ålder eller så är jag jävligt barnslig...nästintill som patetiskt barnslig?

Hipp, hipp hurra Dulcinea! Länge leve ungdomen...


You may also like

Inga kommentarer: