Får ej se Zlatan i Champions League Finalen

/
0 Comments
Vad trist att Barca inte lyckades vinna igår kväll. Jag som hade hoppats på att få se Zlatan under presskonferenserna och få snacka lite svenska med journalister från Sverige under mina dagar som voluntär under Champions League finalen.

Det enda som tröstar mig nu är att jag ivarje fall kommer att få användning av mina tyskakunskaper då Bayern München gick vidare till finalen. Bayern spelar som sagt mot Inter de Milan som vann igår. Jag kan ingen italienska men man brukar förstå italienska tack vare spanskan så det går nog bra ändå.

Fick reda på vad jag egentligen skall göra som "Media Working Area Assistant" under de dagar då jag skall hjälpa till.

Key Tasks
*********
- Welcome and service media representatives

- Assist media with access routes to press conferences, media tribune, mixed zone etc.

- Assist during the MD-1 and matchday press conferences (roving microphones, etc.) and distributing full-time results to the media

- ensuring media working area is working properly – advising UEFA of problems

- providing basic information to media

- ensuring adequate numbers of documentation for media, copying more if necessary

- assisting with movement of media to and from training sessions and press conferences

- handling roving microphones during press conferences

- Assist Media Domain with any other ad-hoc tasks

Jahapp, det låter ju ivarje fall bättre än att springa runt och klistra på klistermärken på stadions stolar för att markera reserverade sittplatser och dylikt. Jag blev ju också tillfrågad om jag hade lust att se på när tjejerna som spelar den feminina Champions League finalen kissar....det ville jag INTE.

Hur det än blir med vad jag EGENTLIGEN blir tillsagd att göra, så kommer det se skitfint ut i mitt framtida CV när jag har "trollat" lite! ;-)


You may also like

Inga kommentarer: