Medio maratón de Madrid 11 April 2010

/
0 Comments

Jag steg precis upp från sängen och konstaterade torrt att klockan är 9:49. Nu har sambon "el gato", "La Austuriana", "Patxi" och "El Segoviano" sprungit under 50 minuter i Madrids halvmara. Det börjar bli dags för mig att klä på mig och gå upp till Retiro parken där jag har chansen att se dem springa förbi 2 gånger. Idag är jag ännu mindre avundsjuk än igår. Jag måste säga att springa 21 kilometer just nu låter inte så himla lockande. Jag hänger hellre med på frukosten tillsammans med dem efteråt!

Ok, lite trist är det att inte kunna springa några lopp just nu pga bilolyckan som jag var med i, men för att peppa mig själv brukar jag säga till mig själv "det kunde ha varit värre" och jag är ju inte den enda som inte kan springa. Vår kompis "shopalcoholic" är också skadad och kan inte delta i några lopp överhuvudtaget. Han kommer inte kunna springa Stockholms maran i Juni vilket jag har fått klartecken från min sjukgymnast för. Enda trickset där är att jag inte har tränat något överhuvudtaget sedan Januari, så jag har nog inte så stora chanser att komma in i mål innan de stänger mållinjen. Jag har dock funderat på att antingen springa hälften eller att blanda gång med joggning under maran men jag får se hur ryggen mår och vad den orkar.

Nu skall jag iväg och heja på resten i halvmaran!


You may also like

Inga kommentarer: