Missar matchen just nu...

/
0 Comments

...höll på att skriva pga av min ofrivilliga sjukskrivning för femtonde gången i denna blogg, men ack nej! Idag var min första arbetsdag efter 3 veckors sjukskrivning pga en bilolycka (jag körde inte och det var ingen spansk bildåre som körde, befann mig i Tyskland så en tysk bildåre körde på min taxi på väg mot flygplatsen).

Just nu spelar Atletico de Madrid mot Osasuna och jag missar det. Hade nämligen ingen lust att bli stelare i nacken efter att ha suttit och frysit under matchen.

Ja, jag skrev Atletico de Madrid och jag skrev frysit. Här i Madrid fryser man nämligen också...sorpresa, sorpresa...vintern existerar! Varje gång jag har åkt till Sverige på semester under vintern får jag minst en gång frågan..."men du är ju inte alls brun som bor i Madrid!" Nej, jag ligger nämligen inte vid poolen och solar mitt i vintern... Och ja, det finns dessutom andra fotbollslag i Spanien än Real Madrid! I Madrid har vi 2 riktigt stora fotbollsklubbar, Atletico de Madrid och Real Madrid (ungefär som Bajen, dvs Hammarby för icke-Stockholmare och Djurgården). Anledningen till att jag hejar på Atletico de Madrid tänker jag skriva om en annan gång. Här i Madrid brukar man säga att "te gusta sufrir" (du gillar att lida) om man hejar på Atleti som vi säger här. Anledningen bakom den meningen kommenteras ej...idag ivarje fall. Kanske en annan dag när jag är mer trött på dem.


You may also like

Inga kommentarer: