23 grader

/
0 Comments
Gick precis förbi en busshållplats och termometern visade 23 grader klockan 18:00...Våren är definitivt här.

I vanliga fall hade jag nästan blivit irriterad då det betyder att skidsäsongen närmar sig slut, men min skidsäsong tog slut vid bilolyckan i Tyskland. Skidsäsongen år 2009/2010 naturligtvis...inget annat.

Mina träningsplaner inför Stockholm maran i år går också lite trögt på sistonde skulle man ju också milt sagt kunna uttrycka det. Har inte sprungit överhuvudtaget på 5 veckor nu och sjukgymnasten/kiropraktikern gör inte direkt saken bättre genom att ständigt försöka övertyga mig om att löpningen kan jag ju lägga åt sidan och att jag borde börja simma istället.

I helgen skall vi alla som skall till Stockholm åka till Segovia för att springa halv maran där. Vi som är skadade får ägna oss åt andra aktiviteter som äta spädgris ("cochinillo"), lamm ("cordero"), dricka gott vin, äta "ponche segoviano" (efterrätt från Segovia, typ som en blandning av rulltårta och princesstårta. Smaken alltså.) och dricka pacharan (min favorit likör). Vi åker dit redan på Lördagen så en del festande med vänner från Segovia hinns nog med även det. På Söndagen kommer vi sedan vinka adjö och önska lycka till med de helvetiska segovianska backarna som våra icke skadade vänner får privilegiet att pröva på under 21 kilometer...vilken tur de har!


You may also like

Inga kommentarer: