Kallt och skönt i Madrid...

/
0 Comments
...för att springa ute i parken.

Igår kväll tänkte jag på att det kändes lite som att springa i Sverige. Om man bortser från att man inte halkade runt med is och snö under fötterna eller att jag inte såg min andedräkt framför mig. Så kallt var det inte, men det var både mörkt och såpass kallt att jag behöll jackan på nästan hela rundan. 

Madrid är ju kännt för att slå om fullständigt. Det kan vara nästan 20 graders skillnad från en dag till en annan. Nu har hösten verkligen kommit. Det regnar och är kallt. Uppe i "la Sierra" (bergen utanför Madrid) har det t.o.m snöat lite grann. Uppe i norra Spanien, i Pyreneerna har det snöat mycket. Under en natt kom det nästan en halvmeter snö!  "Hola skidsäsong 2013 / 2014"!!!

Man anar att det bor en löpare här...(fullt med löparstrumpor som hänger och torkar).




You may also like

Inga kommentarer: