Är jag enda svensken som inte firar idag?

/
0 Comments
Vad skönt att bo i Spanien en dag som idag! Att få slippa läsa och höra om prinsessan Madeleine och hur hennes Chris gifter sig överallt. Jag har inget behov av att få veta hur mycket de älskar varandra, hur de kliar sig på näsan och ifall en av gästerna har för stora bröst för just den urringningen som hennes klänning har...

Jag är tacksam över att spanska prinsen och hans TV-hallåa, Letizia, hade såpass mycket vett att de tackade nej till bröllopsinbjudan. Då slipper jag ivarje fall betala för deras resa till soliga, vackra sommar-Stockholm med mina surt förvärvade pengar (dvs. skatten).



"¡¡¡Viva los novios!!!" (Leve brudparet!!!), brukar man säga här i Spanien när någon gifter sig. Men jag tycker mer att ett: "¡¡¡Viva la Republica!!!" (Leve Republiken!!!) är mer passande en dag som denna...


You may also like

Inga kommentarer: