Madrids bästa italienare...

/
0 Comments
...och nu snackar jag inte om en fotbollsspelare utan om en restaurang som heter Più di Prima och ligger på gatan Hortaleza 100. Dyrt är det, men det är typ den enda italienska restaurang där du kan äta riktig italiensk mat här i Madrid (den påminner mig om de riktigt bra italienska restaurangerna i Stockholm).

Den här restaurangen serverar inte den där typiska smörjan (alla italienska restauranger här i Madrid tycks sälja samma rätter) som de säljer på alla andra ställen. Förutom att det är en restaurang som säljer riktig god italiensk mat, så är den väldigt vacker inuti och romantisk. Du har även chansen att träffa på kändisar ifall du går hit. Jag har en gång suttit vid bordet brevid sångaren Dani Martin (från gruppen El Canto del Loco). Jesús Vázquez och några skådespelerskor som jag inte minns namnen på har jag också sett där.

Förutom att servicen är perfekt så är det är en perfekt restaurang att ta med en dejt till. Den har lampor som ger ett mysiiiigt sken (sambon hatar svenska orden mysigt och trevligt) som gör att det blir riktigt trevlig stämning och inte det typiska lamprörsljuset som tyvärr många spanska restauranger kör med.

Più de Primas paradrätt måste vara deras Ossobuco med saffransrisotto. Alla som jag känner som har testat den håller alltid med om detta. Den är fullkomligt underbar, men den mättar så håll igen och ät inte för mycket till förrätt. Deras "burrata con peperoni dolcie" är precis så len och krämig som den skall vara. Det är en annan rätt som jag bara har lyckats få så perfekt som här. Deras olika risotto är också de "riktiga" italienska risottona och inte den geggan som serveras på många ställen här i Madrid.






Restaurangen bjöd oss på riktig italiensk julkaka "panettone" som jag nästan kan svära på var hembakad eller ja bakad av dem i köket på restaurangen. En riktig upskattad detalj var det ivarje fall!




You may also like

Inga kommentarer: