Gjorde mitt första ekografi idag...

/
0 Comments
...på ett sjukhus.
 

Tänk nu inte det värsta utan det var benet som undersöktes och inget annat. Den offentliga sjukvården skickade mig till en privatklinik (eller snarare sagt ett sjukhus).

Namnet lät lovande "Hospital Beata María Ana". Beata är det man är innan man blir ett helgon. Man brukar även använda det för att beskriva någon som är väldigt religiös. Vissa privata sjukhus drivs av nunnor här i Spanien. Jag föreställde mig att jag skulle få se något liknande det jag sett i filmer, typ att alla sjuksköterskor skulle springa omkring klädda i nunnedräkt. Men icke, vilken besvikelse! Inte en enda nunna fick jag se...


Den bra nyheten är att de inte såg något konstigt i mitt ben. Med andra ord, nu duger inte min skada längre som ursäkt. Nu får jag sätta igång på allvar med träningen igen!!!


You may also like

Inga kommentarer: