Mina lönepengar går även till Tyskland...

/
0 Comments

...och inte bara till mat & dryck. Jag har nämligen varit och betalat in avgiften till höstens tyskakurs och stället där jag pluggar ligger på tysk mark. I varje fall ligger tyska ambassaden brevid.

Jag tvekade länge ifall jag skulle fortsätta att plugga då jag inte har gjort läxorna under de senaste 2 åren typ. Resan till Berlin förra helgen och förra veckas resa till Tyskland pga jobb direkt efter Berlin gjorde susen!


"Ich habe das Licht gesehen!" (Jag har sett ljuset!)

Helt plötsligt så öppnar jag munnen och ut kommer något som liknar tyska språket och de, tyskarna, F Ö R S T Å R vad jag säger! I varje fall svarar de rätt på mina frågor och dylikt. Eller det tror jag ivarje fall, he, he...

Jag har varit involverad i oändliga konversationer med taxichaffisar där de har berättat om sina liv och är nu jättepeppad att plugga vidare. Jag har inhandlat massor av tyska tidningar och skall läsa mina tyska böcker som jag köpte förra året typ...



You may also like

Inga kommentarer: