Jag trodde att han var ärlig...

/
3 Comments

...när kinesen från "kinesaffären" nere på hörnet sade att han gillade mina vitrinskåp.

"Vilken våning är det här?", undrade han

"2D", svarade jag

"Okej, jag skall bara säga till en till kille så kommer vi och hämtar dem", svarade han och gick tillbaka till sin affär.

Jag väntar fortfarande och undrar ifall han kanske inte förstod siffran eller bokstaven i mitt svar när jag föreställer mig hur stackarn stod och ringde på porttelefonen igår kväll...icke! Nu är jag istället skitsur och undrar hur han är funtad som kunde lura mig totalt att tro att han ville ha mina skåp.

Efter flera misslyckade desperata försök att skänka bort skåpen G R A T I S till jobbarkompisar mot villkoret att de fick komma och hämta dem hos mig, så trodde jag faktiskt att jag var smart. Min genialiska lösning var att fråga kinesen nere i kinesaffären ifall de ville ha dem. Kineserna i Madrid är ju kända för att vara helt besatta av att tjäna pengar och vad är väl bättre än något som är gratis tyckte jag?

Så jävla fula är de ju inte tycker man...och de kostar 45 Euro på IKEA just nu. Faktiskt!


You may also like

3 kommentarer:

  1. Här fick vi våra gamla möbler bortskänkta (det hör till att folk hämtar sakerna, och man hittar jättesnabbt många "köpare"): http://nolotiro.org/es

    Carina

    SvaraRadera
  2. Och det finns en välgörenhetsorg i Madrid Sal de la Tierra som hämtar. Jag kan också skicka en blänkare till mina fd kollegor i Spanien!

    SvaraRadera
  3. Muchas gracias till er båda! Jag skall kolla upp båda tipsen! @Karlavagnen, dig kan man alltid lita på! Min räddare i nöden :-)

    SvaraRadera