Spanska valet och valresultatet...

/
0 Comments
...är inget jag har lust att ens tänka på just nu. Jag kommer få sitta och gräma mig över det i minst 4 år medans de spanska medborgarnas rättigheter sakta men säkert försvinner en efter en...

Ursäkten vet jag redan nu. PSOE (Spanska socialdemokraterna) har lämnat en sååååååådan skuld så vi kan inget annat göra än att skära ned på det offentliga som sjukvård, skolgång etc. Det skall bli intressant att se ifall de (PP, Partido Popular, dvs. högern) ens kommer med någon ursäkt överhuvudtaget när de ändrar abortlagen (så det blir svårare att göra abort), ej tillåter homosexuella att kalla sina giftemål för äktenskap och tillåter folk att röka på restauranger och barer igen.

Istället för att tänka på sådant pratar jag hellre om triviala saker som hur gott en spansk frukost på en bar kan smaka. Ni vet, den med rostat bröd som du häller olivolja, krossad tomat och salt på. Hur kan något så enkelt vara så gott?



You may also like

Inga kommentarer: