Diarré, det sista man tänker på under en restaurangmiddag...

/
0 Comments

...eller så borde det vara ivarje fall. Men så var det tyvärr inte när jag och sambon, "el gato", var på restaurangen Défilé Café i Fredags.

Förutom att allt gick fel på restaurangen, så var maten inte alls god. Min varmrätt, "duo de pato" (ankduo), var rent ut sagt äcklig. Jag var ärligt talat lite nervös ifall jag skulle bli magsjuk efter den rätten och åt så lite som möjligt av den. Ankan var för stekt och det smakade gammalt och luktade inte speciellt gott. När jag åt av såsen brevid så kunde jag inte tänka på nåt annat än "Chef Ramsay" när han hittar gamla såser i olika restaurangkök som det växer mögel på!!!

Det var meningen att den andra såsen skulle innehålla röda bär, men antingen var såsen gammal eller så hade de hällt i ketchup i den för den smakade beskt.


Sambon, "el gato", åt inte heller upp sin rätt som var fläskkött då den var mer eller mindre rå...

Vad var det som gick fel då? Ja, fel och fel...men komma in i en restaurang som luktar avlopp är ju inte det fräschaste. Lokalen ligger i en källarvåning och hade nog passat bättre till någon annan aktivitet. Pappersservetter på bordet, 1 vinlista för hela restaurangen som man fick vänta på tills den blev ledig, servitrisen frågar vem som skall provsmaka vinet och häller sedan upp utan att låta oss provsmaka. När "apertivio":n (en spenatpuré i shotglas) kommer så tappar servitrisen den på golvet och purén skvätter upp på våra ben. Hon plockar upp glasskärvorna och springer iväg och kommer inte med någon ny "aperitivo".

Skriver inget mer om denna restaurang eller avrättningen av den...jag rekommenderar uppenbart inte den så gå dit på egen risk!


You may also like

Inga kommentarer: