Real Madrid - Atletico de Madrid derby nu på Söndag...

/
0 Comments

...i löpning!

Ett av årets roligaste lopp på 10 km går av stapeln nu på Söndag, 13:e November, klockan 9:00 på morgonen. Alla löpare har valt lag, Real Madrid eller Atletico de Madrid, och man får sitt lags tröja. Vid starten delas man upp i de olika lagen och sedan går loppet från Real Madrids stadion "Santiago Bernabéu" till Atletico de Madrids stadion "Vicente Calderón".

Det är första gången jag springer detta lopp då det är ganska nytt, första var 2010. Tydligen är det väldigt bra stämning under hela loppet och roligt med alla som sjunger de olika lagens låtar. Jag skall springa tillsammans (var för sig dock) med sambon "el gato" och vår kompis "el segoviano".

Vid loppets slut så plussar de ihop alla löpares tider från vardera lag och räknar ut medeltiden för att se vilket lag som har "vunnit". Jag borde nog ha skrivit in mig i Real Madrid istället för Atletico de Madrid så långsamt som jag springer...ha, ha.

Läs om loppet här (på spanska)

Vilka vinner? A T L E T I C O D E M A D R I D, såklart!

Heja Atletiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!


You may also like

Inga kommentarer: