Skidåkning i Spanien? Ja, allt är inte bara "playan"...

/
0 Comments

...ibörjan när jag åkte hem till Sverige på semester efter att ha flyttat till Madrid utbrast alltid bekanskapkresten:

"Bor du i Madrid? Men, du är ju inte ett dugg brun..."

Nej, jag är inte brun under vintern, för själva vintern existerar faktiskt i Spanien den med. Speciellt i Madrid. Man kan åka skidor 40 minuter (bilåkning) utanför Madrid i Valdesqui ifall man vill.

Det är inte bara svenskar som frågar idiotiska frågor. Ibörjan så fick jag denna fråga på fullaste allvar, inte bara en utan flera gånger:

"¿Como es en Suecia entonces? ¿Hay osos polares en Estocolmo?"

(Hur är det i Sverige då? Finns det isbjörnar i Stockholm?)

Ja, på Skansen...S u c k!

Jag var dock inte i Valdesqui i helgen, men däremot åkte jag skidor! :-) Ett litet smakprov från Cerler:















































You may also like

Inga kommentarer: