Finska fyllans 5 faser...

/
0 Comments
...denna video får mig att minnas en svensk killkompis som jobbade som chef här på mitt jobb i Madrid. Jag jävlades alltid med honom och sade att jag minsann inte var svensk utan f i n s k och att Sverige hade sålt sin själ och inte längre äger varken Volvo, Saab eller Ericsson som numera tillhör asiaterna. Han svarade med att alltid berätta samma skämt:

Det var en svensk och finne som satt brevid varann på en bar. De drack under tysnad i flera timmar. De drack och drack. Efter många, många timmar vänder sig svensken mot finnen och säger:

"Skål!"

Finnen tittar på honom och svarar:

"Är vi här för att p r a t a eller dricka?!"

Schack matt...nämnas kan att jag har finska föräldrar och är född och uppvuxen i Stockholm.

Varifrån jag kommer beror på vem man frågar och vilket humör jag är på. :-) Vissa spanjorer anser att jag absolut är svensk. Jag är ju född och uppvuxen där. Men då jag svarar:

"Ifall en spanjor och en spanjorska flyttar till Marocko och får ett barn...är barnet marockanskt då?"

Då minsann blir det annat liv i luckan...

"Nej, nej...barnet är spanskt, föräldrarna är ju spanjorer!"

Jag säger som jag brukar säga:

"Mi pasaporte es sueco, mi sangre es finlandesa pero mi corazón pertenece a España!" :-)

(Mitt pass är svenskt, mitt blod är finskt, men mitt hjärta tillhör Spanien!)



You may also like

Inga kommentarer: