När Atletico de Madrid vann Ligacupen och Kungens cup...

/
0 Comments


...var vi lyckliga! Det var då vi var unga (yngre menar jag ;-)), året var 1996 och vi befann oss i extas för Atletico vann inte bara Ligacupen utan även Kungens cup!

Sambon "el gato", jag och ett annat par åkte upp till Zaragoza där Kungens cup finalen spelades mot Barcelona. Spelarna som spelade då var Kiko, Simeone, Pantic, Molina och Caminero bland andra. Barcelonas nuvarande tränare Guardiola spelade i Barcelona tillsammans med Figo och tränaren var Johan Cruyff. Vi hade jättebra platser längst fram och sambon "el gato" grät när det stod klart att vi hade vunnit.


Sambon "el gato" storstädar sina lådor och hittade dessa godbitar...



Han har även hittat negativ från den tiden då digitalkameror inte existerade så jag har t.o.m bildbevis på hans tårar...det bästa är att han hade flätor och fjädrar i håret, ha, ha... Coming soon! Måste bara till en fotoaffär först!

Tur var det att jag hade tagit ledigt på jobbet och sagt vart jag skulle för vi var med i TV länge efter det. Tydligen så hade TV filmat oss hela tiden och ALLA hade sett oss :-)


You may also like

Inga kommentarer: