Tyst på sistonde pga av en jobbresa...

/
0 Comments
...till Schweiz som jag var tvungen att sticka iväg på direkt efter Pyreneerna.
Hann inte med så himla mycket förutom att jobba och äta då förstås! Som vanligt då...äta menar jag. Nu är det bantning som gäller för hela slanten för nu har jag käkat enorma mängder oavbrutet i 3 veckor. Jag hade tur med rummet som vanligt...nej, sån tur hade jag kanske inte riktigt men hotellet var bra och mitt rum var stort nog trots att jag inte fick president sviten. 

Min "dejt" ena kvällen, en arbetskamrat från Tyskland som dagen efter vägrade att gå ut och äta middag med mig. Jag hade tydligen haft så himla dåligt inflytande på honom för jag beställde in för mycket mat till middag och dessutom en efterrätt så han kunde inte hålla sig och beställde in mycket han med. Han sade att sedan hade han haft ont i magen och drömt mardrömmar hela natten efter det.
Min kollegas middag här ovanför (en pizza). Min middag blev risotto och Osso bucco samt en glassefterrätt.
 Min andra middagsdejt som inte klagade över hur mycket jag äter var en spansk arbetskamrat som nu bor i Schweiz. Vi var på en restaurang som hette Asica som var riktigt bra. Denna gång blev mitt middagssällskap inte lika lättskrämd av mängden mat jag äter. Fast då är han ju ganska van från att ha käkat lunch med mig i Spanien under flera års tid.
Servitrisen på stället var jättetrevlig och kom fram och pratade och pratade när vi satt och försöktes låtsas som vi drack den skitäckliga hemlagade likören. Hon snackade så himla mycket med "oss" (snarare min jobbarkompis) att jag började sparka honom på smalbenet och göra gester i smyg för att han skulle fatta att hon antagligen flörtade. Jobbarkompisen "gjorde sig svensk" (hacerse el sueco) dvs. spelade dum och låtsades som ingenting dock...
Tack vare den "underbara" likören så hade jag en härlig huvudvärk på flygresan hem. Till min stora förtjusning så var hela planet fyllt med snygga italienare (de var typ 50 stycken!) som såg ut som modeller och alla var klädda likadant (blå jeans, vit skjorta, svart slips och svart kavaj). När jag berättade för sambon "el gato" att jag hade åkt i plan som var varje kvinnas våta dröm för det var fyllt av snygga italienare som såg ut som de vore kända fotbollsspelare fick jag ett torrt "kända fotbollsspelare har råd att åka annat än Easyjet" till svar...;-P


You may also like

Inga kommentarer: