Nu är den spanska skidsäsongne slut för i år...

/
0 Comments
...för regnet kom och snön smälte bort. Det är dessutom bara en vecka kvar tills skidorten stänger för i vinter och det är inte värt att riskera en skada pga dålig snö tycker jag. Nu tackar jag för mig och skidåkandet får vänta tills nästa vinter. Ni som är trötta på att läsa om Pyreneerna kan nu se fram emot att få läsa mer om Madrid :-).
Jag hade tur innan regnet kom för jag har haft ledigt hela veckan och kom hit redan Fredagen den 22:a Mars. Då fanns det fortfarande snö och den var dessutom perfekt. Det har varit fantastiska dagar med nästan inga människor här (de flesta kom i Onsdags då Torsdag och Fredag är helgdagar).
Det har blivit skidåkning 4 dagar i sträck non-stop med bra väder och temperaturer. Strålande solsken på förmiddagen och sedan lite moln på eftermiddagen. Svarta pister som inte har varit öppna under flera år har erövrats under detta års skidsäsong tack vare all snö.

 



You may also like

Inga kommentarer: