Dricka drinkar med snobbar i Chamberistadsdelen...

/
0 Comments
...gjorde jag på baren Whitby som ligger på gatan Almagro 22 i närheten av Alonso Martinez.

Jag brukade dricka öl efter mina tyskalektioner på den här baren förr och hade ingen aning om att den "förvandlades" om till en drinkbar senare på kvällarna under helgerna.
Området eller stadsdelen Chamberi är som sagt ganska snobbigt och det ligger mycket ambassader runt omkring. Det märktes på gästerna som var riktiga "spanska snobbar", med det menar jag den här fula snobbstilen de kör med här i Spanien. Ni vet, skjortor (oftast blå) skärp med mönster, loafers. Lite "estilo de torero" (tjurfäktningsstil) som jag kallar det. Tänk på tjurfäktaren Francisco Rivera så vet ni kanske vad jag menar. Det är typ 80-tals stuk över dessa snobbkläder...
Ibörjan var det många som satt och avslutade sina middagar, men sedan blev det ont om plats och detta löstes genom att de öppnade upp ena väggen och helt sonika tog ut bord och stolar till deras uteservering istället. Bra för det behövdes. Musiken var typ gammal Eurotechno? Ingen aning vad den heter men det var techno där de sjunger och ibland blandades detta med nyare låter i stil med vad de spelar på radiokanalen "Maxima fm".

Jag var glad för de hade, håll i er nu, Finlandia vodka! Den ena drinken efter den andra slank tyvärr ned pga detta och idag mår jag som jag förtjänar. Sambon är övertygad om att hans drink var "garrafón" (dvs. dålig kvalitet på spriten) för han tyckte den smakade för starkt. Han drack Gin Tonic (Tanqueraygin), så håll er borta från den ifall ni inte vill ha en hemsk baksmälla. Jag har ingen aning ifall min drink var ok eller inte. Baksmälla har jag men det beror nog på andra orsaker än dålig kvalitet, typ mängd och blanda vin med starksprit?  
Det var fler killar än tjejer på detta ställe, så nu vet ni det tjejer. Ifall ni har en förkärlek till tjurfäktare så gå hit!





You may also like

Inga kommentarer: