Pinsamt värre med att inte ha några underkläder...

/
2 Comments
...när man går på SPA.

Eller snarare sagt så blev det lite av ett missförstånd igår när jag och min kompis "Dulcinea" skulle på SPA och få 50 minuters massage efteråt. Massörerna, en riktigt barsk kvinna och en man, kom och hämtade oss när vi var inne i SPA avdelningen med orden:

"Quitaros los bikinis mojados y poneros algo seco" (Ta av er den blöta bikinin och sätt på er nåt torrt), slängde massörskan ur sig.

"¿Como que? ¿No podemos tener el bikini puesto si lo secamos algo?" (Som vad? Kan vi inte ha på bikinin ifall vi torkar den lite grann?), svarade vi.

"No, no...se moja la cama del masaje, mejor poneros ropa interior seca" (Nej, nej...massagebänken blir blöt, det är bättre att ni sätter på er torra underkläder), sade massörskan.

"Es que hoy no llevo ropa interior...digamos, adecuada para recibir un masaje..." (Idag har jag inte...låt oss säga,lämpliga underkläder med mig...för att få massage i), sade jag lite tyst.

"¡¿QUE NO LLEVAIS ROPA INTERIOR?!" (VA, HAR NI INGA UNDERKLÄDER?!), nästan SKRIKER massörskan över hela SPA avdelningen medans vi ville sjunka ned genom golvet typ.

"Si, si..." (Jo, jo...), svarade vi tyst för att hon skulle sluta informera alla SPA besökarna om att dessa två "guarras" (slampor) minsann hade kommit UTAN underkläder idag. Vilket inte var sant.

Vad hände? Vi fick vår massage till slut...Min kompis i sin hudfärgade stringtrosa som såg ut som en tandtråd och jag i min röda bh och röda stringtrosa. Jag vet inte ifall massörskan blev lättad över att dessa "guarras" till slut visade sig äga underkläder eller om hon hade fördragit att inte få se dem överhuvudtaget!

Lärdom, nästa gång vi går på SPA och skall få massage skall vi ha på oss mormorstrosor!
Lunchen efter SPA:t intogs på superdupernyttiga Le Pain Quotidien vilket passade bra efter att ha svettas ut alla gifter i bastun innan.


You may also like

2 kommentarer:

  1. Hahahaha! Hoppas att massagen var bra i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha...nja, lite väl lång kanske. Massören "glömde" bort tiden så jag fick massage i mina 50 minuter + 30 minuter extra...

    SvaraRadera