"Skolmat" till hutlösa priser på snobbrestaurang...

/
0 Comments
Fredagskväll igår och middagen intogs på jättefiiiina och snobbiga M29 restaurangen. Den ligger inne i hotellet 'Occidental Miguel Angel' som ligger vid Paseo de la Castellana på gatan Miguel Angel 29. Själva lokalen imponerar fast jag tyckte att det var lite för vitt. Det var nästan irriterande för ögonen efter ett tag. Men tjusigt var det. Maten var lite si så där, speciellt för de priserna som de tog (för dyrt).
 

"Aperitivon" var en torskkrokett ("croqueta") som inte var nåt att hurra för direkt, fast då gillar jag ju inte kroketter. Kastanjkrämen var däremot minnesvärd. Jättegod smak på och minnesvärd för den "kom tillbaka" ("se repetita") resten av kvällen...;-P

Förrätterna var ganska okej, min var champiñoner fyllda med oxsvans och gåslever. Sambons var bläckfisk och "mollejas" (något så smarrigt som komuskelmage).
 Min varmrätt var god, ivarje fall köttet som var mört. Risotton påminde mig om skolmaten när man gick på gymnasiet. Till köttet fanns en sås som skulle innehålla tryffel, men som tyvärr smakade vanlig köttbuljonstärning.

 Efterrätten var dock helt klart godkänd, fast det var ju lite fusk här. Choklad med hasselnötter kan man ju inte misslyckas med, eller? Det allra, allra godaste var faktiskt något så enkelt och vardagligt som en olivolja som vi doppade vårt bröd i. Jag tog till och med kort på flaskan så jag kan köpa en likadan hem till oss. Man fick nästan lust att slicka sig om fingrarna när man fick nån droppe olja på sig, så god var den.
Servicen var bra men detta är ingen restaurang jag kommer att återvända till. Jo, ifall jag inte lyckas hitta den där olivoljan någonstans. Då kommer de garanterat att få se mig där igen!


You may also like

Inga kommentarer: