Träningspakten (vecka 1)...

/
2 Comments

...som jag har gått med i förra veckan hjälpte mig att sköta mig och verkligen gå ut och springa!

ParisLisa är med i en träningspakt som jag, alias soffpotatisen, efter mycket tjat fick vara med i...;-).

Träningspakten går ut på att vi skall träna 3 ggr / vecka i 8 veckor.

Mitt mål är att gå ned i vikt (inte så himla viktigt hur mycket jag väger, men det borde synas på kläderna) och att jag inte bara tränar benen utan gör armar, mage och rygg för en gång skull. Jag skall följa ett träningschema på marathon.se som är på 4,5 timmar vilket betyder att man springer 3 ggr/vecka ibland 4.

Mitt riktiga mål att klara Stockholms marathon nästa sommar! Det blir ganska svårt att klara av att springa 3-4 ggr / vecka ända fram tills nästa sommar.

Förra veckan gick riktigt bra tack vare den extra sporren med träningspakten.



Träning:

Tisdag: 5,5 km löpning

Torsdag: 6 km löpning

Lördag: 8 km löpning

HURRA!!! Första gången sedan bilolyckan som jag springer såpass långt och utan smärta!



¡¡¡Adiós gordaaaaaaaaaa!!!

(Hejdå tjockis!!!)


You may also like

2 kommentarer: