Stucken i foten på stranden...

/
0 Comments

...blev Sara som har bloggen Looking for Sara.

Det fick mig att minnas varför min sambo "el gato" kallas för "el pupas" (pupa är ett ord som små barn använder för ont/smärta) eller "el gafe" (typ otursfågel, fast snarare en sån som orsakar otur) av våra kompisar.

Ena sommaren så fick sambon "el gato" en fästing i magen och knaprade på jättestark penicellin i 2 veckor som gjorde honom till ett snarkande vrak i typ ett halvår efteråt. Sommaren efter trampade han på samma slags fisk (Fjärsing) som Sara gjorde fast i Algarve.

Sambon "el gato" lade sig ned på handuken och bet sig i hårt i knytnäven och låg och gnydde av smärta. Svettdropparna kröp fram i pannan medans han låg och vred på sig. Jag fick knappt titta på tån som han hade ont i.

En äldre dam kom fram och sade att nån borde kissa på honom...ha, ha. Sambon tittade inte ens upp från sin handuk. Tydligen hjälper kiss mot maneter och sådant men ej dessa fiskar.

Jag fick absolut inte säga till livvakten...eller ens tänka på att ringa nån läkare. Min sambo är "lite" blyg skulle man kunna kalla det...

2 timmar tog det tills han kunde sätta sig upp och börja undersöka sin fot och sedan haltade vi hemåt i uppförsbacke.

Han kunde inte löpträna på en månad efter det. Efteråt fick vi veta att man skall vara riktigt försiktig med barn. Ifall ett barn blir stucket blir de oftast medvetslösa pga smärtan. Jag vet inte hur ont det egentligen gör. Jag vågar inte riktigt lita på min sambo då han är man...he, he. Brukar män inte vara värst och gnälla mest? ;-)

Tips för hur du skall göra efter ett stick ifall du inte är lika macho som min sambo hittar du här


You may also like

Inga kommentarer: