När sambon blir "hemmaman" har han en hel lista...

/
0 Comments

...av saker han kommer att göra för mig och åt mig. Min sambo "el gato" har nämligen fått för sig att min så kallade "karriär" går spikrakt uppåt och att det ändå ingen idé att han fortsätter att jobba då jag ändå tjänar mer än honom.

Istället tjatar han om är allt han kommer att göra för mig (t.ex. laga mat, skjutsa mig till jobbet, bara ha förklädet pa, förebereda min matlada osv.) när jag har "pensionerat honom" och han blir hemmaman.

"¡¡¡Ni en sus sueños!!!"

(Inte ens i hans drömmar!!!)

Jag mindes detta dc jag läste titeln på boken, "Om jag vore din hemmafru", som Peppe i Livet & Helsingfors tipsar om

Helskönt namn på min sambos lista...ha, ha..."Om jag vore din hemmaman". Han borde kanske skriva ned allt skriftligt så kan jag ju kanske ta en fundera över det...;-)


You may also like

Inga kommentarer: