Jag skall vara evigt tacksam för att jag fick äran...

/
0 Comments

...att få ett bord reserverat på restaurangen "La taquería del Alamillo"! Vi blev tipsade om denna restaurang för över 2 månader sedan.

Vad kul, låt oss gå till denna mexikanska restaurangen som vi aldrig har varit på!, tyckte vi. Detta var lättare sagt än gjort. När jag ringde dit (en Måndag) och frågade ifall de hade bord helgen efter var svaret nej. Ok, helgen efter det då?, undrade jag. Men icke. Helgen efter helgen efter helgen...då?
Nej, nej... Jaha, kan du då kika i din kalender när ni har ledigt bord för 2 en helg, vilken helg som helst? Det fanns 1 (!) ledigt bord om en och en halv månad. Vi hade hört att det var svårt att lyckas få bord på den restaurangen, men detta var ju nästan i larvigaste laget... Jag menar, vi snackar ju inte om Ritz eller något dylikt typ Horcher eller Jockey!
Vi gick till slut dit och möttes av ett helt vanligt, nästan lite schaskigt ställe. Servicen var jättebra, men jag blev dock inte speciellt imponerad. Maten var ok, men inget jag skulle hurra över och bli jättesugen på igen direkt. De säger att restaurangen har en av Madrids mysigaste uteserveringar, men den får vi vänta med att besöka till sommaren eller när det blir finare väder igen. Det ser jag fram emot för ölen var ivarje fall kall här!



You may also like

Inga kommentarer: