Mi tesooooooooorooooooo...

/
0 Comments

...(min skaaaaaaaaaaaaaatt)!!! Ä N T L I G E N har jag en flaska hemgjord pacharán i min ägo!!!

Ni vet den där om när man sitter och snackar om nån och så dyker den personen upp...som man brukar säga här:

"Cuando se habla del rey de Roma, por la puerta se asoma"

(När man pratar om kungen av Rom, så kikar han fram i dörren. Typ som vår "när man talar om trollen")


Här sitter vi på restaurang Ansils och äter middag i Lördags efter att ha åkt skidor under dagen. Vi beställer som vanligt in pacharán till kaffet. Saken hör till att jag älskar pacharán och har aldrig någonsin testat en så god pacharán som där.

En gång för länge sedan försökte vi beställa in fler än ett varsitt glas (en andra runda), men det gick inte. Ett glas per gäst för de hade inte så himla mycket då de plockar slånbären och gör likören själva. Jag försökte då köpa en flaska av dem och det gick inte det heller då de inte hade så många. Han på restaurangen lovade dock mig att jag skulle få köpa en flaska ett annat år då de hade haft en bättre skörd av slånbär. Säääkert tänkte jag...

...det gick ett år. Det gick ett år till och så helt plötsligt har jag flaskan i min hand!

Det där om kungen av Rom då, undrar ni. Jo, där sitter vi med våra pacharán och kaffe och jag börjar muttra (som vanligt när jag är på denna restaurang);

"Fan, jag som hade kunnat betala nästan vad som helst för en flaska. Jag tycker det är dålig stil av honom att ljuga mig upp i ansiktet. Han hade ju kunnat säga till mig att de inte vill sälja några till någon överhuvudtaget."

Och just när jag avslutar sista meningen så står han bakom mig med en påse. Vilken tur att jag pratade på svenska! Han gav den dessutom i present till mig med orden;

"No se me había olvidado que te había prometido una botella hace 2 años, pero es ahora que hemos podido recoger suficientes endrinas."

(Jag hade inte glömt att jag hade lovat dig en flaska för 2 år sedan men det är nu vi har kunnat plocka tillräckligt med slånbär.)

Vissa straffar gud direkt heter det va?! Jag är en hemsk människa som tänker illa om andra...det skall jag minnas varje gång jag njuter av min pacharán! ;-)



You may also like

Inga kommentarer: