Kvinnor på gränsen till ett nervsammanbrott...

/
0 Comments

..och några överlevnadstips på vägen.

Jag hamnade på Blondibellas blogg och läste om hennes knep för ett hållbart stressigt liv.

På sista tiden när jag har kikat in på hennes blogg har jag funderat över hur sjutton hon orkar med tempot hon håller. Jag började till och med fundera över ifall hon antingen var stålmannens flickvän eller om det fanns några suspekta substanser med i bilden vilket inte är fallet.

Förklaringen till orken som kan liknas vid Coca-colas superhemliga recept, dock är Blondibella generösare och delar med sig av sitt eget framgångsrecept. ;-)

Blondibellas knep för ett hållbart stressigt liv;

1. Ha en dag i veckan som är helt obokad. Min är söndag.
2. Ha en kväll i veckan som blir egen-tid. Jag har tisdagar.
3. Gå upp en timma tidigare och lägg tid på en god och lång frukost på vardagarna. Har jag haft en härlig morgon med gott kaffe framför nyhetsmorgon så klarar jag en stressig dag mycket bättre.
4. Drick bara kaffe i samband med måltider, ät regelbundet och glöm inte mellanmål.
5. Får du tillfälle så powernapa. Ska jag bort på kvällen så sover jag alltid en stund innan.
7. Stäng av mobilen under lunchen och efter en viss tid på kvällen. Jag har vid nio.
6. Sluta oroa dig för sådant du inte kan påverka. Oro snor energi och ger dig magont.

Icke så illa...hon glömde i och för sig en viktig detalj. Åldern! När man är runt 20 år så orkar man allt, sade den gamla skatan och ryckte bort sitt första gråa hårstrå...

En rolig film av Pedro Almodovar med en jätteung Antonio Banderas heter just som titeln på detta inlägg, "Kvinnor på gränsen till ett nervsammanbrott"

Mer om filmen här


You may also like

Inga kommentarer: