I Madrid börjar vi säga hej då till sommaren...

/
0 Comments
...och detta görs bäst på uteserveringar och helst på takterrasser.
Vi gick till ett ställe som heter Jardines de Sabatini som ligger på gatan Cuesta de San Vicente 16 (metrostationen Plaza de España ligger närmast, men du kan även åka till Puerta del Sol och gå mot Operan och slottet. När du kommer fram till slottet går du till höger och sedan svänger du till vänster på Cuesta de San Vicente).
Det är ett hotell som ligger där, men du har hamnat rätt om du ser ett par upp och nedvända krukor med växter i som hänger i entren. Du tar hissen upp till sjunde våningen och mitt emot hissen finns det en dörr där det står "solarium". Här hittar du en trappa som du måste gå upp. Lite knepigt att hitta själva hotellet och takterrassen måste jag erkänna, men när du väl har hittat hit är det värt det. Ivarje fall för den fina utsikten.

Härifrån ser du slottet och den utsikten är oslagbar. Ett tips är att du ringer och bokar plats även om du bara skall dricka och inte äta för det finns inte så himla mycket platser. Vi gick hit på rekommendation och jag hade inte brytt mig om att kika i menyn innan. Vi blev lite förvånade över att det var så fattigt med rätter på menyn. Vi hade ju tänkt att äta oss mätta till middag, men det blev mer en variant av att dricka vin och äta några små (väldigt små) tapas till...

Maten smakade okej, men hit går jag nog bara igen för att imponera på någon som kommer till Madrid för första gången. Och när jag säger imponera så menar jag med utsikten, inte maten eller själva terrassen i sig. Den var liten och helt okej, men snäppet för tråkig faktisk. Det var ganska mycket äldre par där och de hade lugn chill-out musik i bakgrunden. Jag tror att stället lämpar sig för att ta sig en drink eller ett glas vin vid solnedgången för utsikten måste då vara helt fantastisk.


You may also like

Inga kommentarer: