Våren kom aldrig till Madrid...

/
0 Comments
...för en och en halv vecka sedan så snöade det uppe i bergen utanför Madrid.

Igår var det lite mulet och vi hade 33 grader varmt. Helt plötsligt mindes jag varför jag aldrig fick chansen att använda min nya vårjacka (tunn skinnjacka) som jag köpte förra våren. När jag köpte den var det för kallt och helt plötsligt slog det över från en dag till en annan till att det blev för varmt att ens gå med en tunn kofta. Detta händer varje år och jag tycks lyckas glömma bort det varje vinter att det finns ingen riktig vår här i Madrid.

Lunchen intogs på Le Pain Quotidiens uteservering på calle Velázquez 92. Jag älskar deras sallader! Det finns nog inget annat ställe i Madrid som gör så goda sallader. Ivarje fall känner inte jag till de ställena.

Det lustiga är att jag upptäckte denna kedja som har ställen lite överallt i Madrid när min mamma och min svägerska som var på besök från Sverige lyckades lura mig till att sitta på deras uteservering på Plaza Mayor.

Plaza Mayor är det absoluta värsta stället i Madrid det fullkomligt kryllar av turistfällor. Den gången fick jag erkänna att jag hade fel. Det finns (fanns, de har stängt där nu) ett ställe som inte är en turistfälla vid Plaza Mayor. När jag berättade för sambon var vi hade varit så sade han: Vad?!!! På Plaza Mayor???!!!! Men nuförtiden är han lika såld på deras sallader som jag själv. :-)


You may also like

Inga kommentarer: