Mitt bästa minne från USA...

/
0 Comments
...kommer förutom att att alla amerikaner är så himla trevliga hela tiden att vara alla mina konversationer med taxichaufförerna.

Igår i taxin berättade taxichaffisen för mig vart i Europa han hade varit efter att han hade fått veta att jag kom från Europa:

"Jag var i Tyskland i olika ställen, i Heidelberg, i Bonn, i Berlin osv. Jag tyckte verkligen om det, jag var där och där och besökte det slottet."

När jag frågade ifall han inte hade varit i fler länder i Europa fick jag till svar:

"Jo, jag var i England också, men det är inte ett land i Europa."


"Va? Men vad säger du, det är det visst", tyckte jag.
 
Och fick till svar:
 
"Nej, nej...England är inte ett land i Europa, det är bara en liten ö ("a little island of nothing") och det är inte ett land."
 
Jag garvar ihjäl mig med dessa taxichaffisar här i USA, vilka minnesvärda konversationer jag har varje dag... :-)


You may also like

Inga kommentarer: