Kan inte sluta upprepa hur bra min favoritrestaurang är...

/
0 Comments

...alltså La Viridana som ligger vid Retiro parken på gatan Juan de Mena 14. Dyr är den men det är verkligen värt varenda öre.

Fult inuti lokalen är det, men det glömmer man snabbt när man tar första tuggan av Huevos de corral en sartén sobre Mousse de Hongos (“Boletus edulis”) y Trufas negras (“Tuber uncinatum”) (ägg i stekpanna med mousse gjord på Karljohansvamp och svart tryffel som rivs ovanpå med rivjärn)...

Kvällen blev inte sämre av att vi blev bjudna på 3 extra förrätter. Ibland tror jag att ägaren Abraham Garcia har slagit vad med servitörerna om att de skall se hur mycket mat vi tål innan vi spricker...eller så tror jag att de från första början har trott att vi arbetar som mat- & restaurangkritiker för någon tidning. De behandlar oss för bra på denna restaurang.

När vi skulle gå så kom Abraham och gick ut på gatan med oss och önskade God Jul och Gott Nytt år och sträckte över en vinflaska till oss. Jag nästan sprack av stolhet och var överlycklig...

...jag menar, hur många är det som får en flaska vin (en Rioja som det bara finns 4000 flaskor av) av självaste geniet Abraham Garcia som äger en av Spaniens bästa och mest kända restauranger? :-)

De tror definitivt att vi är matkritiker... ;-)


You may also like

Inga kommentarer: