Är det bara jag som sitter och dreglar över...

/
3 Comments
...alla de fina våningarna som man kan se på http://www.booli.se/inspiration? Jag dreglar speciellt mycket när jag ser köken. För det mesta är köken alltid ganska små och avlångt smala och det finns ingen plats för ett bord, ivarje fall i Madrid. Detta kök gillar jag, jag tycker om hur de har målat väggen:


Jag får drömma vidare om ett stort kök i Madrid. I min "sommarstuga" som är en lägenhet i Pyreenerna så är det ett öppet kök mot vardagsrummet. Bättre än det gamla vanliga ivarje fall. Jag gillar inte skåpluckorna speciellt mycket men det duger.


Jag har dessutom fått mina 7 paket från IKEA transporterade dit. Det skall bli intressant att se ifall det som har kommit fram verkligen är det jag beställde. Helgen blir alltså till att sitta och montera möbler igen och skidåkning ifall vädret tillåter. Ett av paketen innehåller en köksö, en fuskköksö alltså. Det skall bli väldigt interesant att se ifall den överhuvudtaget passar in! Det är lite väl lång att åka till närmsta IKEA för att lämna tillbaka den ifall den inte gör det...nämligen över 2 timmar.



You may also like

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Funderar på att läsa spanska i Madrid i tre månader med start i februari. Hur är vädret då, och vad borde man veta om madrid innan man åker?

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tänkte bara tipsa om en "inredningsblogg" som jag brukar följa och har fått en del inspiration från,kolla in den om du inte redan upptäckt den :)

    http://habituallychic.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Anonym: Hola! Det jag kommer att tänka på så här snabbt är:

    - Madrid är jättedyrt! (allt utom vin på restaurangerna, drinkar kostar runt 7-12 euro)

    - Februari = kallt (men inte lika kallt som i Sverige, allt mellan några minusgrader och upp till 12 plusgrader?)

    - Du kommer att bli förälskad...i Madrid såklart! ;-)

    - Fixa boende innan du kommer för det kan vara svårt att hitta (de ber oftast om garantier, betalning i förskott, att man har pengar på bankkonto i "pant" osv.). Här kan du leta delat boende: http://www.easypiso.com/


    Isabel; Tack! Har kollat den riktigt chica bloggen :-)

    SvaraRadera