Restaurangtips...

/
0 Comments

...Landania heter restaurangen och ligger i närheten av Retiroparken fast mer nedåt Conde Casal. Gatan heter Conde de cartagena 15 och ligger i ett villaområde. Ja, du läste rätt. Det finns ett, faktiskt två villaområden mitt inne i Madrid. Ett ligger som sagt vid Retiro och det andra ligger i närheten av Serranogatan (övre delen, eller jag kanske borde skriva öfre ;-)).

I Fredags var jag lat och tänkte att jag och sambon "el gato" skulle testa den ganska nya restaurangen som jag har gått förbi massor med gånger. En typisk kvarterskrog tänkte jag. Alltså för dyr och vanlig, tråkig mat av sämre kvalitet än det man betalar för då kvarteret är Distrito Retiro.

Men ICKE!!! Vilken överraskning! Restaurangen var liten men fin, borden bra dukade, servicen utomordentlig och maten, ja maten den var utsökt.

Precis allt var gott, men jag kan verkligen rekommendera torsken och crepes med morcilla (spansk blodkorv). Torsken var som jag uttryckte det;

- "El bacalao rozaba a la perfección" (Torsken snuddade vid fulländning)

Mer info om Landania här


You may also like

Inga kommentarer: