Hejar du på Real Madrid (din stackare) eller Atletico de Madrid (såklart!)?

/
0 Comments

Då har du chansen att vara med i ett lopp som kommer att bli historiskt här i Madrid! :-)

"Derbyt" mellan Real Madrid fans och Atletico de Madrid fans sker nu på Söndag! Loppet som är 10 kilometer långt börjar klockan 9 på morgonen och startar vid Santiago Bernabeu (Real Madrid stadion) och går genom Madrid och avslutas vid Vicente Calderón (Atletico de Madrid stadion). Alla som deltar får en tröja i sitt lags färger.

Här kan du läsa mer (ifall du kan spanska): Klicka här och här

Ryktet går på stan om att både Iker Casillas och David De Gea kommer att springa.

När loppet är över summeras de båda "lagens" tider ihop för att se vilket lag som har vunnit. Fusk kommer att ske för tydligen så är det så att har man anmält sig för ett lag och inte springer så räknas det som att det tog dig 90 minuter.

Hur många har anmält kompisar till motståndarlaget...?

Jag själv kommer inte att delta i loppet. I Tisdags var det första gången sedan jag sprang sedan min bilolycka i Februari och inte fick ont i nacken. HURRA! Jag får nöja mig med att heja på mina kompisar och min sambo "el gato" istället!

Behöver du inspiration till din löpning? Kolla in den här härliga tjejens blogg. Hon får mig ivarje fall att bli glad och sugen på att gå ut och springa igen!


You may also like

Inga kommentarer: