Mina nerver tål inte hur mycket som helst...

/
3 Comments
...och häromdagen lyckades jag dock att inte börja skrika högt när jag pratade med den otrevligaste människan någonsin på telefon.

Jag satt och ville betala några böter via Madrids kommuns hemsida. Ett kontrollnummer var fel på min blankett eller så hade jag hamnat på fel ställe på deras hemsida. Till slut ringde jag ett informationsnummer (kundhjälp)...

En man svarar och jag hinner inte ens avsluta min första mening förrän han avbryter mig. Gång på gång avbröt han mig och var allmänt otrevlig. Jag bad honom låta mig avsluta det jag ville ha sagt för det han förklarade för mig hade ingenting att göra med det jag ville ha hjälp med. Han blev dock ej imponerad och fortsatte att avbryta. Efter mycket om och men fick jag till slut sagt det jag ville och han i en om möjligt ännu otrevligare ton svarade äntligen på min fråga.

När vi skulle lägga på frågar jag honom;

- "Usted conoce al All bran?"

(- Känner Ni till All Bran?)

- "¿Eeeh si?", svarade han tveksamt

(- Eeeh, ja?)

- "Pues eso, ¡tomase Usted un All bran por la mañana porque más antipático y arrogante que Usted no he conocido nunca!", svarade jag ilsket och slängde på luren i örat på honom

(- Gör just det, ät en All bran på morgonen för otrevligare och arrogantare person än Ni har jag aldrig lärt känna förut!)

Sedan satt jag och log för mig själv ett bra tag efteråt...

Nämnas bör kanske att här i Spanien gick en reklamfilm om just Kellog's All bran. En kille som kommer fram till luckan på nåt offentligt ställe och man ser att hon i luckan som jobbar där ropar "nästa" fast han står där. Han börjar säga...men och hon svarar jag har redan sagt att fotot till idkortet fattas. Han svarar henne...och Er fattas det en All bran.

Kellog's menar att om man är hård i magen bör man äta All bran för då blir man genast på mycket bättre humör...

Har tyvärr inte hittat videon på Youtube men ni kan kolla in den på Kellog's sida. Den heter ALL-BRAN BIZCOCHITO, du måste klicka på spots först.

Kellog's hemsida


You may also like

3 kommentarer:

  1. I LOOOOVE IT! Skönt att det inte bara är jag som har liknande upplevelser och inte ger mig utan svarar tillbaka.

    Likadant, Spanjorernas hetsande i trafiken skulle vara bättre om de käkade en rejäl frukost.

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=mo4oDE7oKRU&feature=related

    SvaraRadera
  3. Karlavagnen: Jag börjar känna mig som en riktig bitter gammal tant...:-(

    SvaraRadera