När inte ens maskinen förstår ditt spanska uttal...

/
3 Comments
...känner man sig ganska frustrerad. Speciellt när man efter 12 år får höra av sina kompisar att man knappt har någon brytning.

Antingen har jag väldigt falska vänner eller så är de döva allihopa...

Jag ringde in till banken och maskinen svarar att man skall säga vilken service man vill ta del av.

Där satt jag och uppfann typ 30 olika sätt att uttala hipoteca (bostadslån) på...hiiipoteca, hipoooteca, hipoteeecaaaa, hipotecaaaaaa, hipoteeeeeccaaaaaa osv. tills jag stod upp svettandes med luren i handen och frustrerat skrek in i luren;

- "Quiero una PUTA HIIIIPOOOOOOOOOTEEEEEEEEEEEEECAAAAAAAAAAAA COÑOOOOOOOOOOOOOO!!!"

...döm min förvåning när jag helt plötsligt kopplades vidare. Tydligen gjorde svordomarna susen! :-)


You may also like

3 kommentarer:

  1. Hahaha sjukt kul! Varför ska man nå en bristningsgräns för att sådana saker ska gå vägen?

    SvaraRadera
  2. Jag smäller av, av skratt!!! Vet precis hur det är!!!

    SvaraRadera
  3. Ferferi: Kul?! Mitt självförtroende blev totalkrossat...fan, jag som trodde att jag var värsta spanska proffset....;-)

    Karlavagnen: Det glädjer mig att någon annan stackars sate i Madrid lider lika mycket som jag...;-)

    SvaraRadera