Nu börjar det bli dags att bli vuxen...

/
2 Comments
...för nu skall vi äntligen registrera oss som sambos officiellt! Jag har varit på båda ambassaderna, Sveriges och Finlands, jag har varit på "la junta municipal" för att hämta ett bevis på att jag är folkbokförd här i Madrid. Nästa vecka skall det ske...fast det tror jag inte på förrän vi har gått ut genom dörren och fått det hela avklarat.

Varför denna skeptis...? Jo, kolla in detta inlägg;

http://franmadridtillhimmelen.blogspot.com/2010/03/sambo-i-madrid.html

Hmmmmmmmmmmmmmmmm, vi får se hur det går. På sistonde har jag fått frågan (på jobbet, mina kompisar känner mig för väl för att överhuvudtaget komma på tanken att fråga något dylikt): "Vad skall du ha på dig?"

Men, HALLÅÅÅÅÅÅ?! Jag skall bli sambo för att jag inte vill gifta mig varken i kyrkan eller civilt. Det är emot min religion, "el ateismo" (ateismen) som jag brukar säga...


You may also like

2 kommentarer:

  1. Måste du ha kläder överhuvudtaget? Bråkar spanska myndigheterna så är det ju bara att strippa ju - då blir det nog fart på dem med stämplar/sigill och krusidulliga signaturer?

    Nä jag vet, men livet är som en Almodovar film emellanåt..

    SvaraRadera
  2. Jag har funderingar på en vit långklänning med mycket spets och broderingar på....INTE! :-)

    SvaraRadera